لیزر پالسی از نور تشدید یافته با طول موج خاص است که بدون آسیب رسانی به بافتهای اطراف، فولیکول مو را تخریب کرده و از رشد مو می کاهد.

درمان موفق و تعداد جلسات

“تعریف سازمان دارویی آمریکا (FDA) از موفقیت در درمان موهای زائد لیزر شده عبارت است از توقف رشد 80 تا 90 درصد موها برای 2 الی 3 سال”. بنابر این پس از پایان درمان باید موهایی که نمود پیدا می کنند را سالی 2 الی 3 بار لیزر مجدد کرد.

اولین اثر لیزر بر روی موهای زائد دو هفته بعد از لیزر درمانی است، پس تا دو هفته اول مراجعه کننده به طور معمول روند خروج مو از پوست را مشاهد می کند و رفته رفته شاهد ریزش موهای لیزر شده، خواهد بود.
برای کاهش قابل توجه موهای زائد 6 تا 10 جلسه درمان با توجه به نوع پوست و موی افراد توصیه می شود. تعیین دقیق تعداد جلسات درمان قابل پیش بینی نیست. درمان موهای زائد برای اکثر افراد موفقیت آمیز است اما نتایج آن قابل تضمین نمی باشد؛ خصوصاً رشد موهای زائد در نواحی صورت، شکم و سینه خانم ها ناشی از مشکلات بلوغ، یائسگی، حاملگی؛ که عمدتاً دلایل هورمونی داشته و نیازمند آزمایشات هورمونی و درمان عملکرد غدد داخلی و تخمدان می باشد.
در صورت وقفه طولانی مدت بین جلسات، بیش از ۶ ماه ممکن است لازم باشد جلسات از ابتدا تکرار شوند و بدیهی است هزینه ها مطابق با تعرفه های روز تجدید خواهند شد.

موارد منع درمان با لیزر

در موارد زیر از درمان با لیزر خودداری کنید:

  • بارداری
  • تب
  • صرع
  • سیستم ایمنی ضعیف بدن
  • زخم مشهود یا گوشت اضافه کلوییدی
  • پوست حساس به نور یا استعمال داروهای حساس کننده به نور مانند راکوتان
  • سرطان پوست
  • پوستی که تازه آفتاب گرفته یا سولار شده

عوارض احتمالی

اصابت گرما به پوست گاهی همراه با تحریک، قرمز شدن، سوختگی خفیف یا گاهی تاول است. برخی پوست‌ها پس از لیزر برای چندین روز دچار خشکی یا جوشهای کوچک چرکی می شوند که به دنبال هر یک از مشکلات فوق احتمال تیره شدن (لک شدن) پوست برای مدت کوتاهی وجود دارد. در پوست های سبزه یا گندمی تیره یا افرادی که حمام آفتاب یا سولاریوم داشته اند، احتمال مشکلات فوق بیشتر می باشد.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر

برای دستیابی به بهترین نتیجه در طی لیزر درمانی فقط از تیغ برای کوتاه کردن موها استفاده شود. از یک ماه قبل از درمان با لیزر لطفاً از بند، کندن، اپیلاسیون و استفاده از داروهای موبر خودداری کنید؛ اندازه مناسب مو در زمان لیزر حدود نیم تا یک میلی متر بوده و عدم توجه به این امر باعث هدر رفتن نور لیزر، نتایج ضعیف و طولانی شدن جلسات درمان خواهد شد.
قبل از لیزر مواد آرایشی و بهداشتی موضع را کاملاً پاک بفرمایید. برای شما یک کرم التیام بخش در نظر گرفته خواهد شد که حداقل تا یک روز پس از جلسه لیزر درمانی می بایست از آن استفاده کنید.